ref autor komentar naslov datum
3:19 Mlivo Islam. Islam označava predanost ili pokornost Allahu.
- Islam uči da svu vlast posjeduje Allah i samo Allah, i da su svi ljudi samo Njemu potčinjeni, oslobađajući ih tako strahova i pritisaka koje čovjeku mogu zadati ljudi. On isto tako upućuje čovjeka da se bori protiv tiranije i ugnjetavanja, radije nego da pogne kičmu i živi u bijednom ropstvu.
- Islam poziva čovjeka da koristi darove koji su mu dati i da pokuša da dobije što potpunije saznanje o životu koji ga okružuje. Kao takav, on ne dopušta nikakvo neprijateljstvo između vjere i razuma, niti između vjere i nauke. On ne prisiljava čovjeka da vjeruje u neke nerazumljive stvari kao prethodan uvjet za vjerovanje u Boga, niti ga prisiljava da se odrekne Boga ukoliko prizna naučne činjenice. Islam drži znanje i nauku kao dio vjere i ne smatra ih za zlo suprotno pravom vjerovanju u Boga.
- Islam ne smatra da su samo ekonomski faktori, tj. samo materijalni aspekti, najvažniji za ljudsku egzistenciju. On se ne slaže ni sa onim šta izjavljuju čisti idealisti ili spiritualisti, tvrdeći da su duhovni ideali dovoljni da bi se organizovao ljudski život. Islam se ne odlučuje ni za jedno ni za drugo, nego spajajući sve te elemente, formira ono šta se naziva ljudskim društvom.
- Islam nije oblikovan na osnovi klasnog konflikta.
- Islam ima sasvim neovisnu sopstvenu, kako socijalnu filozofiju tako i ekonomski sistem. Neke od njegovih spoljnih manifestacija mogu biti slične onima iz kapitalizma i komunizma, ali ustvari, Islam je daleko od toga da bi bio jedno ili drugo.
- Islam ne dopušta pojedincu da se ogriješi o drugog pojedinca, niti odobrava da jedna klasa ili narod podjarmljuje drugu klasu ili narod.
- U kolektivnoj sferi Islam uređuje stvari na taj način da se sve društvene snage zajednice usmjere ka povećanju progresa u saglasnosti sa osnovnim pogledom Islama na život. Islam dakle ima najliberalnije djejstvo na ljudski intelekt, jer je dijametralno suprotan svim vrstama sujevjerja.
- Islam je praktični kodeks života koji obuhvata zemaljske stvari. On vodi računa o svim modelima odnosa koji povezuju ljude, bez obzira da li se radi o odnosima koji spadaju u političke, ekonomske ili socijalne. Ovdje odnose karakteriše izvanredna ravnoteža života, jedinstvena harmonija između pojedinca i društva, razuma i intuicije, djela i obožavanja, zemlje i neba, ovog i budućeg svijeta.
- Ciljevi Islama su istovjetni ciljevima samog života.
Islam 03/01/2004