ref | autor | komentar | naslov | datum |
75:2 | Mufti Shafi Usmani RA | Prethodno tumačenje nefs-i-levame obuhvaća i nefs-i mutmeine. Ova dva izraza su nazivi za bogobojaznog čovjeka (osobu). U sufijskoj terminologiji susrećemo se sa sljedećim konceptom. Plemeniti sufije kažu da čovjekova priroda prolazi kroz tri stadija ljudskog razvoja. Prvi stadij je poznat kao nefs-i amare, duša koja sebe iskušava (zlu), kako Časni Kuran' kaže: إِنَّ النَّفْسَ لأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ '...ta duša je sklona zlu...[12:53]' Drugi stadij u razvoju je poznat kao nefs-i levame, duša koja sebe kori – može se prevesti kao samokritička svjesnost (savjesnost). Prvi stadij se razvija u drugi kada putnik pokaže ispravnost (pravičnost) te pokaže napredak u rijadah, asketskoj disciplini i mudzahadah, duhovnoj borbi. Ova osoba (duša) je svjesna svojih nedostataka. Ona žali zbog svojih zala (grijeha) i mana, ali nije potpuno odvojena od njih. Treći i najviši stadij u razvoju je poznat kao nefs-i mutmeine, smirena duša. Duša dolazi na ovaj stadij kada iskazuje ispravnost (pravičnost) te postigne Božansku bliskost i primjenjuje šerijat toliko čvrsto da on postaje njezina priroda, koja mrzi sve što je suprotno šerijatu. Naziv duše na ovom stadiju je mutmeine. |
Tri vrste nefsa | 20/03/2008 |