ref | autor | komentar | naslov | datum |
9:43 | Adura | U definicijama stoji da je grijeh:namjeran akt ucinjen protiv Boga, ili religioznog odnosno moralnog zakona(sherijata) U svojoj poslanickoj misiji , poslanici su vodjeni Allahom , stoga je to garancija njihove zastite od grijeha, sto ne znaci da su oni sami po sebi bezgresni. Druga stvar koju treba uzeti u obzir jeste definicija greske: Greska je nenamjeran akt ili sud koji je doveo do odredjenih nezeljenih nepravilnosti (posljedica) Jasno se vidi ocita razlika izmedju pojma grijeha i greske. U Kur'anu postoji nekolicina ajeta kojima Allah ispravlja Poslanikove greske.Ove greske su bile plod dobrih Poslanikovih namjera, ali su rezultirale nekim nezeljenim posljedicama. Npr. 1. Neka ti Allah oprosti što si dozvolio da izostanu, dok se nisi uvjerio koji od njih govore istinu, a koji lažu.(9:43) Jasno je iz ovog ajeta da su licemjeri trazili izgovora za odsustvo na bojnom polju.Poslanik s.a.v.s. bi generalno prihvatao njihova lazna opravdanja i dozvolio bi im da ostanu van bojnog polja.Ipak Svemoguci upozorava Poslanika i zabranjuje mu da ubuduce prihvata njihove lazne izgovore, i da na kraju krajeva njihove lazi razotkrije ocima javnosti(kako bi se ukazalo na njihovo licemjerstvo).Jasno je da prije ovog ajeta Poslanik s.a.v.s. nije pocinio nikakav grijeh (uzimajuci opravdanja od licemjera), tj. nije nicim namjerno usprotivio se ni Bogu ni Bozijem zakonu.Moze se reci da je Poslanik s.a.v.s. , zbog dobrote prema drugima pocinio gresku , jer su licemjeri tu dobrotu iskoristavali kako bi izostali sa bojnog polja. 2.Poznat je primjer kada je Poslanik s.a.v.s. da prednosti da preokrene srca islamu kod mekkanskih vodja, a time je nenamjerno zanemario one koji su bili preci u tome (bez obzira na drustveni status).Pogledati suru Abas(80) 3.ajeti: O Vjerovjesniče, zašto sebi uskraćuješ ono što ti je Allah dozvolio – u nastojanju da žene svoje zadovoljiš? A Allah prašta i Samilostan je.(66:1) I u ovom slucaju Kur'an ispravlja greske Poslanika s.a.v.s., koje bi ukoliko bi ostale takve uticale na tumacenje Objave.U gore navedenom ajetu Poslaniku je direktno od Boga naredjeno da se razrijesi zakletvi koje je dao , a prema kojima se Polsanik udaljio (osamljivao) od svojih zena.Sam ovaj slucaj greske (ali ne i grijeha) nije nista strasno, medjutim u zelji Muhammedovih sljedbenika da slijede Poslanikove stope u svim stvarima, ovo bi medju 'obicnim' sljedbenicima moglo dovesti do grijeha (da se odvajaju iz pogresnih razloga od kuce i porodice), iako Muhammedov postupak serijatski nije bio grijeh (tj nije bio haram, nesto gresno).Zbog ovoga Polsanik s.a.v.s. je odmah bio ispravljen (po ovom pitanju) ________________________________________________________________________ Iz gore navedenih primjera da se primjetiti da se ni u jednom slucaju ne radi o grijehu, tj svjasnom cinu protiv Boga , Bozije Objave i Bozijeg zakona, vec prije da se radi o nenamjernim greskama Poslanika, koje su u sustini nastale iz dobrih namjera,.Allah koriguje Poslanika Kur'anom, ne zbog grijeha Muhammedova, vec zbog toga kako bi drugi ljudi tu dobrotu Poslanikovu mogli zloupotrebiti , pa tako pociniti grijeh (a pravdati se time da su ili vidjeli Poslanika da to radi, ili su dobili dopustenje Poslanika da to urade)...Njihova djela, tj . djela pocinjena namjerno i protivno sherijatu bi stoga bila grijeh, iako to Poslanik ni u 'snu' nije zelio da bude (tj da Poslanik bude povod i uzrok necijem grijesenju).Iz ovih razloga, u nekoliko navrata Kur'an koriguje Poslanikove greske, ali to ne znaci da se Poslanik ogrijesio, posto je Poslanik(Poslanici) sacuvan(i), Allahovom miloscu i voljom, od grijeha. |
Da li je Poslanik a.s. sacuvan od grijeha? | 15/03/2008 |