Salah

2:3 ~ onima koji u nevidljivi svijet budu vjerovali i molitvu obavljali i udjeljivali dio od onoga što im mi budemo davali;

 

Autor :Moiz Amjad

~ 1/3/2004

Tema:Fikh ~ Propisi
 

Kao vecina drugih nacina obozavanja , Sala'h(Salah,Salat) je jedan od onih koji vode porijeklo iz Abrahamskog ucenja, koje se vjekovima prenosilo sa generacije na generaciju.Neke od osnovnih pokazatelja ovog stajalista su:
-Kur'an se koristi tterminom "Sal'ah" kao necim sa cime su upoznati oni kojima se Kur'an obraca.Postoji jasan dokaz u pred-islamskoj Arabskoj poeziji da su arapi koristili rijec Sal'ah da bi njome oznacili molitvu, ili vid oblika obozavanja;
-Kur'an govori da se Ibrahimu s.a.v.s. naredilo da izgradi Ka'bu koja bi sluzila kao vid obozavanja Allaha, sto je ukljucivalo i Sal'ah( 2:125, ( 14:37 )

Kur'an nas upoznaje sa tim da je Ismail s.a.v.s. , sin Ibrahima s.a.v.s. upucivao ljude na Sal'ah (19:54 );


Prema hadisima koji se nalaze kod Muslima i Ahmeda Ibn Hanbela jedan od ashaba(drugova) Bozijeg Poslanika s.a.v.s. - Abu Zarr(ra), je ivjestio da je cinio Sal'ah tri godine prije nego je sreo Poslanika s.a.v.s. . Kada je bio upitan kome je upucivao te molitve, on je odgovorio "Jednom Bogu".Kada ga se pitalo u kom pravuc je obavjlao molitvu , on je rekao 'u bilo kom pravcu'(sto je znacilo da nije u molitvi-Sal'ahu davao veliku vaznost.

Neko moze upitati zasto Kur'an nije objasnio detaljan postupak izvodjenja Sal'aha ?

Odgovor na ovo pitanje je da rijec "Sal'ah" ,kao niz radnji u molitvi,- nije bio nepoznat pojam arapima u vrijeme Poslanikovog s.a.v.s. zivota.Kur'an nije objasnio kako se izvodi Sal'ah jer nije ni bilo potrebe za tim.

U principu treba reci da Kur'an nije prva Bozija Knjiga koja je sluzila kao vodic ljudima.Na protiv, to je zadnja knjiga.Kur'an nije donio ljudima nikakvu 'novu religiju'.Kur'an je stoga, u kontekstu cjeline Allahovih objava, nastavak prijasnjih Objava.Zbog ovoga Kur'an najvise paznje posvecuje onim detaljima gdje su se prijasnja ucenja iskrivila, da bi zatim korigovao ta iskrivljenja (u ucenju).U ostalim slucajevima ucenja (kako prakticna tako i vjerska) su ostala neizmjenjena i nije bilo potrebe da se Kur'an posebno osverce na opis ovih prakticnih ili vjerskih ucenja.Zbog ovoga Kur'an nije dao prosiren opis za Sal'ah, zek'ah ili hadzdz.