Šekkul Kamer - rascjepljenje Mjeseca.

54:1 ~ Bliži se Cas i Mjesec se raspolutio!

 

Autor :Mlivo

~

Tema:Historija i geografija
 

Da li se dogodilo, ili ce se tek dogoditi? U casnom Kur'anu nalazimo u suri Mjesec (El-Kamer) ajet koji glasi:
“Približio se cas i razdvojio se Mjesec.”
(Kur’an, 54:1)
Da li se Mjesec razdvojio iznad doline blizu Mekke prije hidžre Muhameda a.s. ili objavljeni ajet u Kur’anu govori o buducem dogadaju, koji se ocekuje pri kraju vremena?
Rjecnicko znacenje pojedinih rijeci ajeta je sasvim jasno. Medutim to nam mnogo ne pomaže, odnosno nije sporno znacenje ajeta nego njegovo tumacenje. Uglavnom se tumacenja ovog ajeta svode na troje:
1. Da su Mjesec vidjeli razdvojenim u dolini Mekke Poslanik a.s., njegovi drugovi i neki od nevjernika,
2. Da poslanicko prošlo vrijeme (perfekt u ajetu) oznacava buducnost, te da ce rascjepljenje Mjeseca biti znak približavanja Kijametskoga dana,
3. Da je Mjesec vec rascjepljen, ali ne i razdvojen.
Opis dogadaja: Dogadaj se zbio na Mini u vremenu prije Poslanikove hidžre. Na mjesto gdje je sjedio Poslanik bili su sakupljeni i neki nevjernici. Oni su od Poslanika tražili nekakav znak. On je rekao: “Pogledajte u nebo !” Najednom se Mjesec raspolutio, jedan dio je otišao prema istoku a drugi prema zapadu, a brdo je bilo izmedu. Kada su ovo cudo svi dobro vidjeli dvije polutke Mjeseca su se sastavile. Nevjernici su poceli govoriti da je Muhammed opcinio njih ili je opcinio Mjesec, ali samo cudo nisu poricali jer su ga vidjeli.
Astronomski podaci: Uz pretpstavku da se rascjepljenje dogodilo pet godina prije Hidžre (u 617. godini) raspolažemo slijedecim astronomskim podacima o pomracenjima Mjeseca u toj godini:
- Djelimicno pomracenje Mjeseca koje se dogodilo 26. aprila 617. godine u 17:48 sati i koje je bilo djelimicno vidljivo,
- Djelimicno pomracenje Mjeseca koje se dogodilo 20. oktobra 617. godine u 03:09 sati i koje je bilo vidljivo.
Kako se ovdje radi o rascjepljenju Mjeseca, onda pomracenja ne igraju neku znacajnu ulogu u ovom razmatranju, ocito treba ici sa pretpostavkom da se Mjesec razdvojio kada je bio u uštapu, dakle pun Mjesec, a ne Mjesec koji je bio u prvoj ili zadnjoj cetvrti ili mladak.
Obzirom da nema preciznije vremenske odrednice ovog dogadaja, osim da je to bilo pet godina prije Hidžre, nije moguce doci do preciznijih podataka koji mjesec u godini je bio tada i kada je bilo vrijeme njegovog uštapa.
Prvo tumacenje (Da se Mjesec iznad Mekke razdvojio).. Cudo rascjepljenja Mjeseca zabilježeno je u brojnim hadisima.
Prema Mewdudiju, tradicionalisti i komentatori se slažu da se dogadaj zbio na Mini u Mekki pet godina prije Poslanikove hidžre u Medinu. Mjesec se razdvojio na dva razlicita dijela pred njihovim ocima. Ta dva dijela su se razmakla jedan od drugog toliko da su gledaoci iz Mekke vidjeli jednu polovicu Mjeseca s jedne strane brda, a drugu sa druge strane. Zatim su se u jednom trenutku dvije polovine spojile. Ovo je bio ocit dokaz istine da sistem univerzuma nije ni vjecan ni besmrtan, on se mogao rastrojiti. Ovaj dogadaj pokazuje da se velike zvijezde i planete mogu rascijepiti, dezintegrisati, sudariti jedna s drugom, itd.
Kada se radi o pomracenju Mjeseca, danas milioni ljudi nisu svjesni toga, kada ce pomracenje poceti, kada ce se Mjesec vratiti u svoj originalni sferni ili kružni oblik, uprkos tome što se tacni proracuni putem sferne geometrije o vremenu i trajanju pomracenja objavljuju u novinama.
Rascjepljenje Mjeseca ipak videno na Malibaru!
Iako rascjepljenje Mjeseca nije zabilježeno u historijskim knjigama, u jednoj knjizi nalazimo trag. Prica o primanju Islama od strane maharadže Malibara generalno se pripisuje dogadaju rascjepljenja Mjeseca. Prica kaže da je maharadža ležao na svom krevetu na najvišem spratu palate. On je scenu rascjepljenja vidio, a kasnije je saznao da je poslanik Arabije pokazao ovo cudo svom narodu, pa je tako primio Islam.
Drugo tumacenje (Da ce se rascjepljenje Mjeseca dogoditi u buducnosti).
Ima prevodilaca Kur’ana, kako muslimana, tako i nemuslimana koji smatraju da je rascjepljenje Mjeseca predznak Sudnjeg dana, a proklamacija u ajetu 54:1 da se ono dogodilo predstavlja jedno prethodno upozorenje na dogadaj, koji ce sigurno naici.
Sudnji dan je blizu, ali ljudi odbijaju i zaboravljaju Objavu, kao što su cinili narodi Nuha, Ada, Sem’uda, Luta i faraona. “Ima li iko da primi pouku”, pita Kur’an.
U univerzumu vladaju precizni matematicki zakoni koji svjedoce Allahovu mudrost i Njegove blagodati Njegovim stvorenjima, jer svi mi na racun te blagodati imamo toplotu i svjetlost, godišnja doba, promjene u atmosferi, od kojih život na našoj planeti ovisi.
Muhammed Asad, jedan od velikih islamskih ucenjaka, o rascjepljenju Mjeseca kaže: “Vecina komentatora u ovom ajetu vidi osvrt na fenomen koji je posvjedocilo nekoliko Poslanikovih drugova. Kao što je opisano od strane Poslanikovih ashaba, Mjesec se jedne noci pojavio razdvojen. Ma kakva bila priroda ovog fenomena, prakticki je sigurno da se kur’anski ajet ne odnosi na to, nego na buduci dogadaj, odnosno, pokazuje šta ce se dogoditi, kada se približi Sudnji dan. (Kur’an cesto koristi prošlo vrijeme da bi oznacio buducnost, a posebno u poglavljima, koja govore o zadnjem danu i o danu proživljenja. Ova upotreba prošlog vremena ima cilj da naglasi garantovanost onoga što ce se dogoditi). Tako Ragib sasvim opravdanim smatra da izraz “Mjesec se razdvojio” nosi u sebi kosmicku kataklizmu-kraj svijeta, koji ce se dogoditi prije dana proživljenja. Kao što je spomenuto u Zamahšeriju, ovakvo tumacenje ima podršku nekih ranih komentatora Kur’ana.”
Trece tumacenje (da je Mjesec vec rascjepljen). Pitanje koje se može nametnuti, jeste kako citati prevedeni tekst, a da on bude u harmoniji sa datim objašnjenjem? Pogledajmo doslovni prijevod kur'anskog ajeta 54:1 od profesora Artura Arberija:
“Primakao se cas: Mjesec je rascijepljen.”
Arberijev rad ima odredenu reputaciju medu muslimanskim i nemuslimanskim ucenjacima, kao cisto akademski, objektivan i bez predrasuda.
U apologetskoj literaturi vezanoj za ovaj ajet ponegdje se mogu naci upravo ovakve tvrdnje da je Mjesec vec rascijepljen, da su naucnici otkrili da na Mjesecu postoji linija podjele, itd.
Medutim, u vjerodostojnoj astronomskoj literaturi ne postoje takve tvrdnje niti otkrica, iako na Mjesecu kao što je to slucaj i sa Zemljom postoje rasjeline vecih dimenzija, ali daleko od toga da se za njih može tvrditi da su upravo ono na što cilja citirani ajet rascjepljenja.
Ovdje svakako treba spomenuti još jedno tumacenje.
Neki smatraju da je ovaj ajet cisto metaforicki izraz i da on znaci to da je istina o dolasku Sudnjeg dana jasna kao Mjesec, što je teško uklopiti, pogotovo prihvatiti kao istinito tumacenje.
Ostaje nam da tragamo i razmišljamo, a Allah najbolje zna.