Medinska povelja

8:58 ~ Cim primjetiš vjerolomstvo nekog plemena, i ti njemu isto tako otkaži ugovor – Allah uistinu ne voli vjerolomnike.

 

Autor :Life of prophet

~

Tema:Historija i geografija
 

Po preseljenju iz Mekke u Medinu Mauhammed s.a.v.s. je napisao pisani dokument koji je bio temelj za osnivanje Islamske drzave u Medini. Dokument glasi:

U ime Allaha Sveopćeg, Dobročinitelja, Milostivog
1.Ovo je dokument od Muhammeda Poslanika koji se tiče odnosa između vjernika i muslimana plemena Quraish i Jasriba i onih koji ih slijede i koji su se pridružili njima i bore se sa njima.

2.Oni su jedna zajednica(umma) koja je isključiva prema svim drugim zajednicama(narodima)

3.Muhadziri (doseljenici) od plemena Quraish, sukladno s njihovim sadasnjima obicajima, platit će krvarinu i osloboditi svoje zarobljenike, s ljubaznoscu i pravednoscu koja je uobicajena medju vjernicima(ma'ruf).

4.Pleme Auf, sukladno s njihovim sadasnjim obicajima, platit će krvarinu koja je ostala dug iz vremena džehelijata (predislamskog perioda); svaka grupa ce osloboditi svoje zarobljenike s ljubaznoscu i pravednoscu koja je uobičajena među vjernicima.

5-8 Pleme Sa'idah, Harithah, Jusham i Najjar, također.

9-11 Pleme Amr bin Auf, al-Nabit al-Aus, također.

12.Vjernici neće ostaviti nikoga oštećenim između sebe po pitanju plaćanja krvarine i ljubaznosti.

13.Vjernik ne smije uzimati slobodu drugome vjerniku - protiv njegove volje.

14.Bogobojazni vjernici će biti protiv svakog pobunjenika ili onog ko traži da se širi nepravda, grijeh ili neprijateljstvo, ili korupcija među vjernicima; ruka svakog čovjeka će biti protiv takvih čak iako je isti sin jednog od vjernika.

15.Vjernici ne smiju ubijati vjernike za neku stvar koja je od interesa nevjernicima, i isti se neće pridružiti onima koji se bore protiv vjernika.

16.Allahova zaštita (dhimah) je jedna, barem jedna (adna) od njih može dati zaštitu strancu na svoju odgovornost. Vjernici su prijatelji (mawali) jedni drugima, za razliku od svih ostalih naroda (i zajednica).

17.Jevreju koji nas slijedi pripada pomoć i jednakost. Isti ne smije takodje griješiti ili pomagati neprijateljima muslimana.

18.Mir među vjernicima je naraskidiv. Niti jedan odvojen mirovni sporazum se neće praviti kada se vjernici bore na Allahovom putu.

19.Uslovi moraju biti pošteni i transparentni za sve ( u mirovnim ugovorima) vjernike.

20.U svakoj stranci (grupi) jahač mora uzeti drugoga koji će jahati iza njega (kada su u pitanju vojne dužnosti).

21.Vjernik mora osvetiti prolivenu krv drugog vjernika (u borbi na Allahovom putu). Bogobojazni vjernici (oni koji imaju najjači moral) uživaju najbolju i najprevedniju poziciju (položaj).

22.Niti jedan mnogobožac ne smije uzimati imovinu Qureisha pod njihovom zaštitom, niti isti smije miješati (pomagati) one koji se bore protiv vjernika.

23.Ko god je okrivljen za ubijanje vjernika bez opravdanog razloga, bit će predmet odmazde, osim u slučaju da je pravda zadovoljena krvarinom - i svi će vjernici biti protiv ovog čovjeka (pojedinca), i oni su obavezni poduzeti radnje protiv njega.

24.Nezakonito je vjerniku koji je priznao ovaj dokument, i vjerniku koji vjeruje u Allaha i Sudnji Dan, da pomaže zločince i da ih štiti. Proklestvo Allaha i Njegov bijes na Sudnjem danu ce biti nad njim i neće biti prihvaćeno niti kajanje niti otkupnina od istog čovjeka.

25.Gdje god postoje različite opcije u vezi neke stvari, za rješenje istih se treba obratiti Allahu i Njegovom Poslaniku za krajnji sud.

26.Jevreji će snositi troškove rata sve dok se isti bore na strani muslimana.

27.Jevreji Aufa su jedna zajednica s vjernicima (jevreji imaju svoju religiju, a muslimani svoju), a njihovi slobodnjaci i njihovi ljudi su isključivi prema onima koji se ponašaju nepravedno i grešno, jer isti ti rade na štetu nikog drugog osim sebe i svojih porodica.

28-35 Isto se odnosi na jevreje plemena Al-Nadzdzar, al-Harith, Banu Sa'idah, Banu Jusham, Banu al-Aus, Banu Thalabah and the Jafnah, i klan Thalabah i Banu al-Shutaibah.

36.Vjernost (odanost) je zaštita protiv izdajništva. Slobodnjaci Thalabaha su kao i oni. Bliski prijatelji jevreja su kao i oni sami.

37.Niko (od vjernika?) ne ide u rat, osim uz dozvolu Muhammeda, ali isti neće biti spriječen u slučaju odmazde za učinjenu mu štetu.

38.Onaj ko ubije čovjeka bez upozorenja (bez opravdanja), ubija sebe i svoje bližnje, osim ako je ta akcija poduzeta protiv onog ko je počinio ubistvo, jer to (takva akcija) je Allahu prihvatljivo.

39.Jevreji snose svoje troškove (u zajednici), a muslimani svoje.

40.Svaki od njih mora pomoći druge protiv onih koji napadaju (plemena) ljude koji su potpisnici ovog dokumenta.

41.Oni moraju težiti (i tražiti) zajednički savjet i zaključak, a odanost je zaštita protiv izdajništva.

42.Čovjek nije odgovoran za ono što njegov saveznik učini.

43.Onima kojima je učinjena nepravda treba se pomoći.

44.Jevreji snose troškove zajedno s vjernicima sve dok traju oružane borbe.

45.Dolina Jasriba je zaštićeno područje za sve ljude koji se spominju u ovom dokumentu.

46.Stranac pod zaštitom (jar) će biti kod svog domaćina sve dok ne čini štetu (zajednici) ili ne počini zločin. Ženi će biti data zaštita samo ako je to u skladu s pristankom njene porodice.

47.Ako je bilo šta upitno ili kontraverzno i isto može dovesti do nevolja (nereda) u zajednici- to se mora predočiti Allahu i Allahovom Poslaniku. Allah prihvata ono što je najbliže pobožnosti i dobroti u ovome dokumentu.

48.Qureishima i njihovim pomagačima se ne smije dati zaštita,

49. Stranke u ovom ugovoru su dužne da pomažu jedna drugoj u slučaju napada na Jasrib.

50.Ako su iste pozvane da sklope mir i da ga sprovode, one to moraju uraditi ako se to od njih traži (ako zajednica to od svake ponaosob stranke), a oni to moraju uraditi i na zahtjev muslimana, osim u slučaju Džihada.

51.Svako će imati svoje zastupnike koji se biraju izmedju strane (stranke) kojoj pripadaju; jevreji al Ausa, njihovi slobodnjaci i oni sami imaju isti položaj kao i svi drugi ljudi - potpisnici ovog sporazuma. Odanost je zaštita protiv izdajništva. Onaj ko stiče bilo što, stiče to za sebe (na svoju odgovornost).

52.Allah priznaje ovaj dokument. Ovaj ugovor neće zaštititi nepravednoga i griješnika. Čovjek koji ide u borbu ili onaj koji ostaje u svome domu u gradu siguran je sve dok isti ne učini nepravdu ili grijeh. Allah je Zaštitinik dobrih, a Muhammed je Njegov rob i Poslanik.